ponedeljek, 7. marec 2011

Švedski emitivni turistični trg


Po spletu okoliščin sem se danes lotil raziskovanja, kakšen je za slovenski turizem položaj s švedskim emitivnim turističnim trgom. Po ogledu strani slovenskega statističnega urada sem prišel do podatkov, da so Švedi v letu 2008 (novejših podatkov danes nisem našel) ustvarili 18.100 prihodov, ker je približno 1% vseh tujih prihodov. Trend v zadnjh letih pa je tak, da njihov obisk počasi in enakomerno narašča. Vtis, ki sem ga dobil po primerjavi s primerljivimi državami pa je, da je švedski tržni delež v slovenskem turizmu majhen in nedvomno manjši, kot bi lahko bil.
Nato sem si pogledal strani nekaterih največjih švedskih potovalnih agencij in poiskal, kaj tam ponujajo v zvezi s Slovenijo ter nekoliko presenečen ugotovil, da je nekateri sploh nimajo v arhivu, drugi pa premorejo kvečjemu kako Ljubljano ali Portorož, o termah, Postojnski in Škocjanskih jamah, Bledu in sto drugih zanimivostih pa nič!
Nekoliko me je začudilo, da je tako, zato ker sem dobil občutek, da je Slovenija kot turistična destinacija v zadnjih letih postala nekoliko bolj znana in se recimo na angleških spletnih straneh veliko najde o njej. Pa tudi dejstvo, da je na Švedskem kar številčna slovenska skupnost in da nihče ni naredil posla iz tega...
V enem popoldnevu raziskovanja sem tako prišel do (površnega) zaključka, da je švedski emitivni trg lahko niša in priložnost za razvoj slovenskega turizma. Je pa verjetno največja ovira pri tem najti kader, ki bi imel hkrati podjetniško žilico in znanje švedskega jezika...

Ni komentarjev: